Washing my worries away.

Goddagens!
 
Jag sitter här och äter frukost medan tvättmaskinerna är i full gång nere i tvättstugan. Jag vill inte verka bortskämd eller så, men det första jag ska köpa när jag flyttar ifrån min lilla studentkartong är just det - en tvättmaskin! Det är så himla krångligt att behöva släpa tvätten ner till tvättstugan, som i mitt fall inte ens ligger i min byggnad, och sedan samsas med massa andra studenter. Folk respekterar inte tiderna, de städar inte, det är alltid fullbokat när man vill ha en tid och så vidare. Nej fy! Den dagen jag kan unna mig den lyxen är det definitivt det första jag ska köpa!
 
Resten av dagen ska ägnas åt lite smått och gott. Först ska jag och E åka och storhandla, det kan verkligen behövas! Det är inte riktigt okej att det enda som finns i mitt kylskåp såhär efter helgerna är alkohol, hehe... Ja, handla. Sedan ska jag göra en matpaj och frysa in, det är ju så himla smidigt att ha färdiga portionsbitar om man har glömt att göra matlåda någon dag! Och slutligen blir det lite plugg idag med, kanske, kanske går den här kursen vägen, den är knepig!
 
Ha en pra dag, puss!
 
Jag för två år sedan när vi läste juridik och jag bodde i min betongbunker... Fina minnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0