Hej svejs.

Ja, här är jag! Tittut.


Issa satt i granen, skulle plocka kottar...

Hallojsan!

Nu är jag hemma i skogen igen, efter att ha varit jähähäääättelånge hos min mamma i Tyresö. Okej, några dagar bara. Men let's face it, efter några dagar av att folk släpar upp en vid nio för att man ska plocka kottar och dricka morgonkaffe tillsammans, så vill man gärna bara hem. Till sin betongbunker. Som förvisso omges av sablarns massa kottar, men dessa kottar är icke mina att plocka.

På köpet har jag dragit på mig nån rolig bakterie eller liknande. Om man sitter helt stilla så känns det inte. Det är ju bra kan man tycka. Nackdelen är att de allra flesta, inklusive jag själv, använder magen till massa saker. Typ andas. Och då, då krampar det så att det står härliga till! Och så huvudvärk och håriga ben på det också.

Nej då. Jag är inte alls bitter. Jag slipper ju plocka kottar.


Googlade på "picking up fir cones" och hittade detta...? Internet är bra märkligt.

Idag har jag druckit mousserande.

Hallojsan!
Nu sitter jag hemma hos Cissi och dricker vin och hon skriver till diverse människor som jag egentligen inte vill prata med, höhö.
Idag hade vi en föreläsning med en kille från BRIS. Det var väldigt intressant och han pratade om många allvarliga ämnen. Sen skulle han säga "Postkodslotteriet" men det råkade bli "postlådskotteriet". Med min dåliga humor innebar det att jag nästkommande 10 min satt och fnittrade. När han alltså pratade om övergrepp och mobbning. Då satt jag alltså och bet mig hårt i läppen för att inte asgarva.
Och jag ska bli socionom?

Good luck with that one.

Låttexter jag missförstod som liten.

När Eric Saade var aktuell med sin "Manboy" var det väldans många av barnen på förskolan som sjöng på den. Nja, nästan den. Man kan väl bortse från det faktum att de inte visste att det var manboy och därför hummade, vilket gjorde att det lät som att femton fyraåringar skuttade omkring och glatt sjöng "manwhore, manwhore, you can call me manwhore!"

Det fick mig liksom att komma att tänka på när jag var liten och sjöng fel låttexter. Bland annat:

Åååh lokomotiv is on da rajt!
Översättning: Always look on the bright side of life
Jag visste inte riktigt var jag hört låten, men jag antog att det handlade om tåg...

I natt, i natt, är det du är det jag, å vi följer så lätt minsta motstånd och slag. Mot en himmel så grå som en gnu, inget stoppar oss nu!
Den låten var lite läskig. Varför är det någon som slår dem mitt i natten? Däremot tyckte jag att beskrivningen av en regntung himmel som "grå som en gnu" var helt logisk.

Chevapci, jäää, jä, jä!
Översättning: She loves you, yeah, yeah, yeah!
Kan ni tänka er min förvåning när jag senare hörde att chevapci (Eventuellt heter den inte så, men det var paralellen jag drog då) är en maträtt... Ja.... men det kanske är jättejättegott?

Vi drar till fjällen, fest hela kvällen, ute och glider mens' dom går och skiter
Det här var alltså Markoolios låt och jag tror att de sjunger "med snowbord och skidor", men jag och min kusin såg framför oss att alla som inte fick åka med till fjällen blev så arga och avundsjuka att de var tvungna att gå och do a number two. De hade ju liksom inget bättre för sig i alla fall...

Så här i efterhand förstår jag varför min barndom var så förvirrande.


Man får ju inte vara självisk.

Jag har hört att skönhetssömnen är den sömn man får innan klockan tolv på kvällen. Det är så klart därför jag fortfarande är vaken. Jag är så osjälvisk och skänker min skönhetssömn till bättre behövande. Jag behöver den ju liksom inte...?


Flytt :D

Ja, här babblas det! Hihihi....


Trött.

Igår gick jag alltså upp sju, tvättade, städade och pysslade och drog sedan till gymmet. Sprang 4,5 km (vilket är mycket för mig, för jag får alltid panik och måste kämpa mot impulsen att gå av löpbandet för att det är så sablarns tråkigt) och körde stenhårt i gymmet. Sedan gick jag på receptionsmöte (jag var den enda där.......) och så gick inte bussen hem som jag ville, så var inte hemma förrän vid elva. Somnade nog runt ett och så var den dagen till ända. Väldans intensiv och väldans fartfylld.

Idag däremot.... hehehe.... gick upp, morgongrejer, skola i två timmar och sedan lunch med finaste Emma. Efter det köpte jag ett par skor innan jag åkte hem och nu kämpar jag mot lusten att bara somna i soffan. Jag skulle gått på yoga idag men jag orkar faktiskt inte. Punkt slut. Jag tränade i måndags och igår och ska träna i morgon också, så idag är det helt okej med en vilodag, känner jag. Frågan är bara hur man kämpar bort tröttheten?

Googlade på "snabb energi" och fick upp denna.... Hm... fascinerande, men.. jag avstår, tack.

För övrigt har jag letat land och rike runt efter etiketter idag... antingen vanliga vita klisterlappar, eller lite roligare. Men they are nowhere to be found.... Skumt.

Puss och kraaaaam.

Sådär ja...

Idag har jag faktiskt pysslat, som jag ville göra igår. Eller jag har i alla fall gjort nytta; tvättat, diskat massor, städat och plockat här hemma. Nu ska jag snart iväg till Friskis och träna och sen gå på receptionsmöte. det är helt galet att jag åker 1,5 h bara för att få jobba lite... Men jag trivs verkligen där!

Hoppas att er dag varit lika bra som min!

Puss och kram!

Jag i en tröja som går sönder och ser ut som gamla nudlar. Den ska lämnas tillbaka och jag grååååter inombords.

Hejkon bejkon!

Eftersom jag lider av hybris måste jag föda denne genom att då och då kika på statistiken för min blogg. Jag såg just att den första april, då var det visst liv och rörelse här på bloggen. Ni trodde väl att jag skulle dra till med nåt roligt april-skämt? Vavavava?!

AMEN DÄR LURADE JAG ER ALLT! APRIL, APRIL!! Hahaha!!!



....



.........



.....




Eventuellt behöver jag tvångsomhändertas.

Bildbevis på min mentala instabilitet.

Massa text och en sockerpenis (Får man skriva penis? Hehe, vi märker när nån myndighet stormar lägenheten).

Mja, mjo.... Har inte varit så väldans aktiv här på ett tag. Det har liksom inte blivit av.

I fredags var det 10-årsjubileum på Friskis. Vi åt god mat, lyssnade på en oförberedd trubadur som inte alls strök mig och Marie medhårs vad gäller våra tävlingsinstinkter, så honom gillade vi inte (hehehe) och sedan gick jag och Marie ut och dansade. Det var väldans trevligt!

Det var dock inte lika behagligt när jag vaknade på lördagmorgonen hemma hos mamma. Hade då sovit ca. 4 h på en tältsäng, hade nästan nackspärr och var lite... seg från gårkvällen. Men jag åt frukost och gick och la mig tills vi skulle åka iväg, sen var det bra! Åkte till min kära bror och åt tårta och firade hans 26:e födelsedag. Attsingen vad fort tiden går. I mitt huvud är han fortfarande 15 år, spinkig som en sticka och världens lintott (möjligtvis att jag satt ihop alla mina barndomsminnen av min bror och projicerat dem på hans 15-åriga själv). Och börjar han bli vuxen innebär det att även jag blir det. Burr!

Lördagkvällen tillbringades hos mamma med god mat, sällskapsspel och mys i uterummet. En helt perfekt kväll. Det där uterummet är bannemig bra att ha, vi satt alltså ute och lyssnade på fågelkvitter till middagen samtidigt som vi inte frös. Lovely!

Söndagen var grå, grå, grå och mulen. Jag jobbade på Friskis och var så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Åkte hem, handlade, skulle plugga, men det blev en film i stället - Due Date. Helt okej, men lite panik för det var en sån där film som man bara vill strypa den jobbiga killen som alltid ställer till med problem. Den killen, ni vet.

Idag har jag pluggat och varit duktig! Nu mår jag lite illa för jag tryckte i mig en hel mango. Gott men.. jag mår illa. Jag ska bege mig ut på en springtur så kanske det går över.

Jag är på pysselhumör! Vill fixa och göra det mysigt här hemma, nesting heter det väl på engelska. Fast jag är inte gravid. Bara illamående och på fixningshumör. Hehehe...

Någon som har tips på ett gott bröd eller god mat? Känner för att både baka och laga mat. Dumma frys, varför är du så liten?

Jag och Emma bakade kanelbullar. Hemmafru-igt.


Emma lekte med sockerpasta. OBS! Jag är absolut inte så här barnslig. Det var Emmas verk. Ehehe...hehehe...

RSS 2.0