Hemmafruigheter och motivation.

Jag har haft så mycket på gång de senaste dagarna att jag inte riktigt hunnit blogga, men nu så!
 
Främst är det besked angående praktiken jag går och spänner mig inför. Vad blir det? Sydafrika? Australien? Det ska bli så himla spännande! Jag har dock bestämt mig för att om det av någon anledning inte blir en utlandspraktik är det precis lika spännande med en här i Sverige. Visserligen blir det en helt annan upplevelse, men ine mindre värdefull för det. Med andra ord kan det här inte bli fel, gud vilken skön känsla!
 
Idag börjar jag inte förrän 14 (jättemärkligt schema...) så jag ska passa på att pyssla lite här hemma, ta en promenad och städa lite. Jag åker till hjärtat ikväll och blir förmodligen kvar där hela veckan, därför vill jag röja undan här nu. Det är inte så kul att komma hem på söndag och påminnas om vilken slarvputta som bor här, hehe. På något sätt är det det bästa jag vet, att vara hemma, lyssna på Vinyl, städa, fixa och pyssla. Hehe, jag skulle inte ha något emot att vara hemmafru faktiskt, få ägna dagarna åt att skapa ett hem att trivas i, på olika sätt. Sedan tror jag i och för sig att det är mer krävande än vad många tror, jag tror inte att det här med "hollywoodfruar" är den sanna bilden. Det är nog minst lika mycket ett heltidsjobb att vara hemma, särskilt om man har barn Fördelen är väl att man kan planera sin tid lite mer själv jämfört med om man har en arbetsgivare där fasta tider är att föredra. Å andra sidan är det kanske svårare att ta ut friskvårdstimme av sig själv...
 
Apropå friskvård, igår var jag och gymmade för första gången på superlänge! Fokuserade på överkropp; armar, axlar, bröst, mage och rygg. Det var inte direkt så organiserat, jag bara gick mellan olika maskiner som jag vet att jag gillar. Men å andra sidan, är det inte så man "borde" träna? Göra det som är roligt?
Ja, oavsett, nu ska jag försöka väcka kroppen fysiskt. Börja träna mer regelbundet, om än i små doser till att börja med. Jag vill ha muskler! Vara stark och snabb och orka! Så, önska mig lycka till!
 
 
Det här är ett väldigt bra motto, tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0