En dag med matschema.

Precis hemkommen från en helg med karln, fasen vad bra jag har haft det. För er som undrar har jag ett matschema. Jag har ingen aning om kaloriinnehåll eller sånt, det håller de borta från mig. Självklart skulle jag väldigt lätt kunna ta reda på det, men jag har bestämt mig för att inte göra det. Jag vill inte leva resten av mitt liv bunden till kalorier, det är ett evinnerligt räknande och man blir definitivt inte en lyckligare människa av det.

Mina dagar ser ut så här:

08.00: En ordentlig frukost, typ gröt och en macka. Det var jobbigt i början och många känner igen sig i att inte vilja äta på morgonen, men tro mig, det är värt det. Man får massa energi!

10.00: Mellis (I skrivande stund intas ett äpple).

12.00: Lunch. 40% pasta/ris/potatis, 30% kött/fisk, 20% matiga grönsaker (typ broccoli) och 10% sås.

15:00: Mellis; antingen typ fika/glass eller något mer mättande som yoghurt och en macka.

18.00: Middag, samma uppdelning som lunchen.

20.30: Mellis - här blir det fotast yoghurt, müsli och en frukt.

Jag har en våg som jag äter på, man väger alltså upp maten. Den räknar i procent, så jag kan hålla koll på ovanstående fördelning. Sen är det även en speciell kurva man ska äta efter, den hjälper mig att äta i rätt hastighet.

Frågor på det? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0