King of the road.

God morgon!

Här sitter jag och är nördig och lyssnar på Vinyl. De har 60-talsmorgon på söndagar och seriöst, jag gillar det. Man kan inte annat än bli glad av det och just nu testar jag every trick in the book för att bli på bättre humör. Veckan har inneburit major bakslag på M, så jag har inte direkt dansat av glädje. Men idag ska jag göra massa annat, för att få bort tankarna på M.

Igår var jag hos mamma och T på middag och för att se Melodifestivalen (Nej, jag vägrar. Jag kallar det inte för Mello. Hellre dör jag. typ). Jag berättade för mamma om mina Afrika-planer. Hon tog det lugnare än jag förberett mig på. Jag trodde väl att hon skulle börja stortjuta över att jag ska vara borta så länge, men hon tog det chillers. Hon sa till och med att jag inte skulle oroa mig så mycket för att finansiera det hela, jag kan låna av henne om det fattas pengar. Sweet. Fast så vet hon också att jag är så envis att jag ändå kommer försöka spara varenda krona för att kunna betala allt själv. Bara när det börjar närma sig, om jag fortfarande inte har alla pengar, kommer jag be henne om ett lån. Men det är så klart skönt att veta att möjligheten finns.

Ja, nu har jag babblat tillräckligt för idag. det gör mig gladare att blogga. Men ni får nog hålla till godo med såna här inlägg ett tag, de där skämtsamma, hurtiga inläggen jag slänger iväg ibland känns lite malplacerade just nu.

Puss och kram! <3

P.S. Jag röstade på Dead by April. För jag tyckte att de var coola som vågade ta growlandet inför hela svenska folket. Sen röstade jag på Top Cats. Inte för att han sjöng så bra, det var liksom inget kläm i rösten, men låten var svängig och pianisten spelade med foten. Och så röstade jag på Danny. För att jag gillade kostymerna och för att det var en av de låtarna som hade en chans att vina och jag ville hellre se Danny i Baku än Loreen. Fast hon var också bra. Herre min je, vilket långt ps det blev. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0