Men det är väl bara en liten detalj...

Idag ringde det en väldigt trevlig kille. Han hette Patrik och var skåning.

Patrik: Hej! Du får (blablablablabla) helt gratis!!
Jag: Ja, det låter ju trevligt!

Och vips hade jag alltså sagt ja till diverse tv-kanaler och sen eventuellt tackat ja till en gratis extragrej som han slängde in för att han sa att han tyckte att jag var väldigt glad och trevlig.

I slutet av samtalet, när han läst upp och spelat in vårt muntliga avtal, alla villkor och när han sa "Idag är det den sjunde augusti tvåtusenelva, stämmer det?" och jag fnittrande svarar "Hihihi nej", så kom jag på att jag var tvungen att fråga en sak.

Jag: Men den där boxen ni alltså skickar hem till mig... passar den till alla tv-apparater?
Patrik: Ja det ska den göra, vad har du för tv?
Jag: Nej alltså... jag har inte riktigt någon tv...
Patrik: (tystnad)
Jag: Men snart så har jag nog det, så skicka på du!

Så nu ska jag få grundutbudet, ett gratis utbud i två månader, en gratis tilläggsgrej i 6 månader och sen en liten digitalbox till min tv. Som jag inte har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0