Fast han betalar aldrig för middagen.

Hejsan svejsan!

Jag tänkte börja med att berätta hur det gick igår. Det gick sådär, kan man väl konstatera. Eftersom jag börjar noja inför sommaren resten av mitt liv så har jag börjat med såna där trevliga bantningsshaker. Det är ungefär lika gott som att mixa kakao med jord och sedan shakea med 250 ml vatten. Men ändå. Det är liksom lite oklart hur mycket vass det finns i Turkiet, så nånstans ska man väl börja för att slippa skämma ögonen ur sig.

Ja, men igår tänkte jag att "jag ska ju ändå springa 5 km, kanske ska festa till det med en knäckemacka med kalkon" (för det var i stort sett det enda jag hade kvar som var ätbart). Så här i efterhand kan jag konstatera att det kan vara så att kroppen behöver liiiite, aningens mer energi än ca 10 shaker och en knäckebrödsmacka de två dygnen innan man ska träna efter en förkylningsperiod. Kan vara så, ja. Eventuellt.

Så, tiden har jag ingen aning om (tror jag låg på runt 35 minuter ändå, vilket inte är helt fy skam för att vara mig) men jag vet i alla fall att en tant, förmodligen samma årgång som de på tunnelbanan härom dagen, sprang om mig. Då kände jag att jag liksom fick lov att öka lite i alla fall.

Idag har jag faktiskt hunnit med en till kompletteringsuppgift och dessutom pluggat juridik. Det känns fortfarande panikartat inför tentan, men som vi sa igår - paniken blir liksom inte mindre och tentareultatet blir inte heller bättre av att man blir så stressad att man stänger av och inte pluggar alls. Så jag gör det jag kan, helt enkelt.

För övrigt blir man jädra kissnödig av att bara dricka shaker och vatten. Ifall ni undrade liksom. Det vet jag att ni gjorde.

Nu återgår jag till pluggandet, ha en mysig dag i regnet!


Jag och dagens dejtingpartner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0