Finbesök.

Idag ska Miss Issas lägenhet intas av fint folk. Närmare bestämt mor, styvfar och bror som kommer på besök. Detta har lett till insikten om att lägenheten kanske behöver piffas till lite, städas lite, få ett besök från Anticimex? Nu håller jag på att städa för fullt här, nästan som tanterna i Rent Hus. Men bara nästan.

Fördelen med en lägenhet som endast är på 20 kvadratmeter är att det inte blir så fruktansvärt stora ytor att städa. Det är inte så att när jag är klar i det ena hörnet så har det andra redan blivit dammigt igen. Min dammsugarsladd är 13 meter lång, varför min far tyckte att jag behövde denna extra långa sladd övergår mitt förstånd. Jag tror att jag skulle kunna dammsuga grannarnas lägenheter också, utan att en enda gång behöva byta kontakt till sladden. Jag kanske ska starta en städfirma?

Miss Issas kollegor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0