Kaosdag.

Jag sitter här och samlar energi. Dels för att dagen har varit energikrävande på alla möjliga sätt och dels för att den kommer kräva ännu mer energi. Min dag har sett ut så här (och ha i bakhuvudet att jag hela morgonen hade en inre diskussion med mig själv om huruvida jag ens skulle åka till skolan och skriva omtentan):

Ville sova lite längre och sedan vakna i lagom takt med Axel vid min sida, för att sedan åta en god frukost på altanen i Tungelsta. Men icke. Vi gick upp typ halv sju, jag tog på mig kläder och mitt allra charmigaste morgonhumör. Deras kaffemaskin är lite knepig när man är trött och inte har använt den på länge, men till slut gick det. Trodde jag, ja. När jag skulle hälla i mjölken så var det typ mjölk-keso eller nåt, alltså dålig mjölk. Suck. Gör en ny kopp kaffe och sätter mig för att äta. Jag skulle göra en kopp till Veronica och den lyckas jag såklart glömma bort så den blev lite... överfull.
Ja, sedan åkte vi därifrån (redan lite sena)  och jag skulle ta min pollentablett när jag kom på att "oj, var är min pollenmedicin?". Den låg på köksbordet i Tungelsta. Jaha, men det gjorde väl inget, ända tills Veronica kom på att där låg även min plånbok. Vända om och åka hem igen. Hittade även mina nycklar där på bordet (någon som börjar förstå hur kaosig den här dagen har varit?) och sen åkte vi igen. Vid VH börjar paniken få fäste när Veronica börjar leta efter sina husnycklar men inte hittar dem. "Säg inte att de sitter kvar i dörren!". Det gjorde de som tur var inte men letandet gjorde att vi fick springa till tåget och sedan stå och trycka på de där små knapparna (som jag personligen aldrig fattar om de faktiskt funkar eller inte, dörrarna verkar bara öppnas lite random då och då). Varje gång något hände som gjorde at vi blev lite mer sena så tänkte jag "Det är ödet, det är inte meningen att jag ska skriva provet" och så tänkte jag även vid pendeltågsdörrarna och vad händer? Jo - dörrarna öppnas igen.
Vid centralen står tydligen röda linjen helt still ("ödet...") men vi tar gröna linjen till Odenplan och sen bussen därifrån. Bussfan skulle promt stanna på vareviga hållplats och när jag kom till skolan var jag fem minuter sen till provet. Men var fan skulle jag vara någonstans? Blir till slut inputtad i en sal och får ett prov. En halv mening in i provet tittar jag lite noggrannare på det. Fel prov. Lite creepy att första frågan typ var applicerbar även i vår kurs. Men så jag får ett nytt prov (rätt denna gång), efter att tanterna har konfererat om detta i typ... en och en halv evighet. Sedan fick jag inte sitta i den provsalen så då fick jag byta mitt i allt och sen fick jag skriva provet. Började inte skriva förrän typ 40 min i på provtiden.
Åt lunch med Cissi och hennes kompis och sen åkte jag hem och klippte massa gräs hos mormor. Hej allergi. Hej solsting. Allt sånt. Så nu sitter jag här och bara.... jäser. Jag ska plugga, men efter middagen tror jag.
Juste! Sen på tåget in till skolan insåg jag att min skinnjacka+ipod var kvar i Tungelsta. Flyt man har alltså.

Så ja. Blev ganska mycket text för att egentligen bara säga att första delen av dagen sög och nu är jag trött. Good summary.

I morgon blir det jobb med småttingarna på M, det ska bli så kul! Spännande med nya, söta ansikten också. Hihi, de små guldklimparna får mig alltid på bra humör.

Nu är det mat. Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0