Pluggtips.

God morgon!
 
Idag står seminarium på schemat - det är högt tempo i skolan känner jag. För att klara det försöker jag sätta upp vissa riktlinjer för mig själv:
* Lägg en timme (utöver tidsbestämda föreläsningar) varje dag på att läsa - även om du tycker att du inte behöver just idag!
* Strukturera! Behöver du läsa 100 sidor på en skolvecka? Läs 20 sidor om dagen, det är definitivt lättare än att läsa 100 sidor på torsdagskvällen.
* Ta korta pauser! I min skola finns det en regel att föreläsningar/lektioner går i 45-minuterspass, följt av 15 minuter bensträckare. Jag brukar försöka köra på samma taktik hemma. Det är verkligen lättare att hålla sig fräsch i skallen då.
* Om motivationen inte finns där... Googla på saker du vill ha i framtiden. Det kan vara drömhuset, en snygg bil, kläder, drömjobbet - vad som helst! Ställ dig sedan frågan vad du kan göra för att nå dit. Kanske... plugga? ;)
 
Nej, nu ska jag sätta mig och läsa lite. Ha en bra dag!
 
Puss!
 
Ja, kaffe kan också vara bra när man pluggar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0