Att shoppa med självkänsla.

Hej på er!
 
Idag har jag haft föreläsning och efter lunchen passade jag på att gå lite i affärer. Hittade en kavaj och en tröja med spets, tycker att de är superfina!
 
 
Jag försöker verkligen lära mig att det visst finns kläder som passar på mig. Tidigare, om något inte satt bra, så var min spontana tanke "Jag är ful", "Jag passar inte i någonting", "Jag är för tjock" och så vidare. Men nu börjar jag trycka in i skallen att det faktiskt handlar om att kläderna inte passar på mig, att kläderna har dålig passform eller att kläderna är av dålig kvalitet! Jag tror att det handlar väldigt mycket om självkänsla. Testa själv nästa gång du handlar; hur låter dina konstateranden? Är de snälla mot dig? Gynnar de dig?
 
Sedan jag började tänka mer positivt om mig själv och i stället ser att det är kläderna det är fel på så har det sagt vips! och jag har helt plötsligt hittat massa fina kläder! Tänk, förut gick jag in i en affär, letade efter vad som helst i min storlek ("För jag är så stor så jag får nöja mig med det som passar". Bullshit!) och sedan blev jag ledsen när det inte satt snyggt. Inte så konstigt, med tanke på att jag inte direkt prövade sånt som jag tyckte var fint för "det passar ändå inte".
 
Tyvärr har jag ingen helfigursspegel hemma (har ingenstans att sätta upp den. Fruktansvärt opraktiskt...) men jag kan i alla fall bjuda på en bild på mig med tröjan (och min nya frisyr, hihi, jag är jättenöjd, fast den kräver lite mer underhåll än den tidigare)!
 
 
Puss på er och var snälla mot varandra och er själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0