Dagens.

Fundering:
Jag undrar om det är samma sak med att smsa som med att gå på en offentlig toalett.

Ni vet, man står i kön i evigheter och alla andra är minsann så sjukt långsamma att man typ hinner kissa på sig och ändå bli kissnödig igen innan de är färdiga. Liksom, vad gör de där inne? När man själv går, så är man snabbare än Clark Kent på att ta av sig kjol, strumpbyxor och jättekrångliga spetstrosor som man har på sig bara för att man ska känna sig fin, inte för att någon faktiskt ser dem, och så känner man sig inte fin, man känner sig fångad i spetsen och riktigt känner hur kasslermönstret blir mer och mer permanent för varje sekund som går. Trots allt detta är man alltså fasansfullt snabb när man går på toaletten och man förstår inte varför inte alla andra är lika snabba.

Är det lite likadant med sms?
Man själv skriver sms så snabbt att fingrarna glöder och man behöver aldrig stanna upp för att tänka efter innan man svarar utan det bara går av farten, och bra blir det också. Sen väntar man på svaret.... och väntar.... och väntar.... går på toa under tiden man väntar (och passar på att kissa långsamt nu när man inte är på krogen).... och sen kommer svaret:
"k :)"

.....

Hiss:
Att man är så sjukt snabb på att kissa. Och svara på sms. Och byta om. Och det är aldrig mitt fel att jag är sen någonstans.

Diss:
Att tvätta. Seriöst. Det är så tråkigt att jag vill äta tvättmedel.

Icke en vana man har på offentliga toaletter. I alla fall inte jag, men kanske de som är sådär långsamma.

Kommentarer
Postat av: Elin

Meh! Jag är också sådär snabb alltid!

2011-10-19 @ 17:22:36
URL: http://www.twitter.se/egonlock

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0