Min stubin är kortare än... en kort stubin?

Den som bråkar med mig idag bör förmodligen tänka över vad han/hon vill ha för musik spelad på sin begravning, var eventuell aska ska spridas och om det ska vara lax eller parmaskinka i snittarna på mottagningen efter.

Jag vaknade nämligen halv åtta i morse, efter typ två timmars sömn och hör A inne på toaletten. Hon mår inte så bra och vill så klart hem till sin egen säng, så jag ringer en taxi till henne. Då kommer hon ut från toaletten:

-Förlåt, jag spydde i ditt handfat så det är stopp i avloppet nu.

Jaha. God morgon, liksom. Efter ca 45 min har jag lyckats rensa avloppet, samtidigt som S flinar för att jag springer fram och tillbaka till fönstret och hulkar och tror att jag ska spy.

Så, då var det klart. Jag hinner inte äta någon frukost utan slänger bara ner ett äpple i väskan och tänker att jag köper en kaffe och macka på väg till jobbet. Men.... VAR I BÖVELEN ÄR MITT KONTOKORT?!?!

Får ringa till polisen och anmäla kortet försvunnet och så även ringa till Nordea och spärra kortet. S letar efter sin påse med overallmärken som han har tappat någonstans. Jag har panik. Till slut beger vi oss, jag till jobbet, S till en "anställningsintervju", stabila som få. Inte alls bakfulla eller spyaluktande.

Kommer till Älvsjö och ska köpa frukost. Nej juste, jag har ju inga pengar. Alls. Ringer till mamma och frågar om hon kan låna ut lite pengar till mig ifall något skulle hända.

Så nu sitter jag här, grinig och trött som ett as. Orkar inte skriva något roligt idag. Eller vem vet, mina klantiga moves brukar roa folk, så varför inte idag?

Bråka bara inte med mig.

Kommentarer
Postat av: marie

Låter som en riktig " bad hair day ".. :)

2011-03-21 @ 10:26:56
URL: http://www.amoreofsweden.se/
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

Allt bra ?



Tips:

» Var med och vinn 200,- helt gratis! klicka på länken för komma till tävlingen:

http://mohammedialdebis.blogg.se/2011/march/vinn-200-hos-mohammedialdebisbloggse.html

2011-03-21 @ 12:43:51
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: Issa

Marie, ja VERKLIGEN! Men den blev bättre sen :)

2011-03-21 @ 21:47:08
URL: http://mississa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0