Jag kan ju inte dricka kaffe om jag inte fått kaffe först...?

Ni vet när man säger "Jamen jag hade ju inte ens fått något kaffe än, så vad förväntar ni er av mig?" Inte? Är det bara jag som inte fungerar utan kaffe?

Hur som haver, jag har otaliga kaffe-abstinens-berättelser jag skulle kunna dela med mig av och just idag tänkte jag ta två av dem (Nej, ni kan vara lugna, jag kommer inte att berätta en kaffe-abstinens-berättelse i varje inlägg. Liksom.. Det vore ju lite knäppt. Och det är ju inte jag).

Min kaffebryggare är av den talande sorten. När den vill säga "Nu är kaffet klart" eller "Nu tycker jag att jag har varit igång för länge och nu vill jag att du ska få panik att jag när som helst bara fattar eld och bränner ner hus och hem" alternativt "Hejhej" så knäpper den, eller liksom tickar till. Ja, så jag stänger oftast av den när kaffet är klart på grund av alternativ mening nr 2, och sen värmer jag kaffet när jag ska dricka.
Så härom veckan kom jag helt sonika på mig själv med att öppna kylskåpet, ställa in kaffekoppen, stänga, sätta på micron och sedan göra något annat. Medan jag väntade p åatt kaffet skulle bli varmt..... ? ..... Tja, blev ju något sånär förvånad när micron pep "klaaaar" och kaffet inte stod där inne?
Idag däremot, varierade jag mig lite. Jag ställde faktiskt in koppen i micron, satte på och väntade. Sedan glömde jag koppen där i cirka 30 minuter så då fick jag ändå värma kaffet igen.

Summan av kardemumman är att detta inlägg helt saknar substans och att mitt kaffeberoende är ganska allvarligt.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0