Massa text och en sockerpenis (Får man skriva penis? Hehe, vi märker när nån myndighet stormar lägenheten).

Mja, mjo.... Har inte varit så väldans aktiv här på ett tag. Det har liksom inte blivit av.

I fredags var det 10-årsjubileum på Friskis. Vi åt god mat, lyssnade på en oförberedd trubadur som inte alls strök mig och Marie medhårs vad gäller våra tävlingsinstinkter, så honom gillade vi inte (hehehe) och sedan gick jag och Marie ut och dansade. Det var väldans trevligt!

Det var dock inte lika behagligt när jag vaknade på lördagmorgonen hemma hos mamma. Hade då sovit ca. 4 h på en tältsäng, hade nästan nackspärr och var lite... seg från gårkvällen. Men jag åt frukost och gick och la mig tills vi skulle åka iväg, sen var det bra! Åkte till min kära bror och åt tårta och firade hans 26:e födelsedag. Attsingen vad fort tiden går. I mitt huvud är han fortfarande 15 år, spinkig som en sticka och världens lintott (möjligtvis att jag satt ihop alla mina barndomsminnen av min bror och projicerat dem på hans 15-åriga själv). Och börjar han bli vuxen innebär det att även jag blir det. Burr!

Lördagkvällen tillbringades hos mamma med god mat, sällskapsspel och mys i uterummet. En helt perfekt kväll. Det där uterummet är bannemig bra att ha, vi satt alltså ute och lyssnade på fågelkvitter till middagen samtidigt som vi inte frös. Lovely!

Söndagen var grå, grå, grå och mulen. Jag jobbade på Friskis och var så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Åkte hem, handlade, skulle plugga, men det blev en film i stället - Due Date. Helt okej, men lite panik för det var en sån där film som man bara vill strypa den jobbiga killen som alltid ställer till med problem. Den killen, ni vet.

Idag har jag pluggat och varit duktig! Nu mår jag lite illa för jag tryckte i mig en hel mango. Gott men.. jag mår illa. Jag ska bege mig ut på en springtur så kanske det går över.

Jag är på pysselhumör! Vill fixa och göra det mysigt här hemma, nesting heter det väl på engelska. Fast jag är inte gravid. Bara illamående och på fixningshumör. Hehehe...

Någon som har tips på ett gott bröd eller god mat? Känner för att både baka och laga mat. Dumma frys, varför är du så liten?

Jag och Emma bakade kanelbullar. Hemmafru-igt.


Emma lekte med sockerpasta. OBS! Jag är absolut inte så här barnslig. Det var Emmas verk. Ehehe...hehehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0