Tabbar och träning.

Igår var jag på kårmöte och jag gjorde den där klassiska tabben. Ni vet, man kommer till mötet och är lite lagom blyg, tar bara en liten kopp kaffe och inget mer.
Tabbe 1: Jag var för mesig för att våga fråga om de hade mjölk så jag satt där med mitt svarta kaffe och låtsades att jag aldrig druckit något godare.
Tabbe 2: Jag tog en macka. En. Sedan satt jag halva mötet och stirrade på allt annat gott som fanns där på fikabordet. Nomnomnomno... Jaha, skulle man lyssna på vad alla andra säger? Jag drömmer om skagenröra.

Sedan var jag på Friskis och skulle ha mitt första värdpass. Då står man typ längst fram med ledaren, så det kändes som att precis alla såg hur otränad jag var. Jag kände mig lite klen och tafatt, men jag valde att ignorera både det och folks blickar. Det gick sisådär. För övrigt bar jag rött hårband, rött linne, röda byxor, röd-vita strumpor och röd-svarta skor. Till detta hade jag dessutom ett illrött ansikte, innan ag blev så trött att det förmodligen blev likblekt, alltså helt i Friskis färger. Om det var snyggt eller inte på mig, det kan diskuteras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0