Miss Issas skildringar av livet efter att ha flyttat hemifrån.

När man precis har flyttat hemifrån lär man sig många saker. Till exempel att:

det faktiskt blir stökigt jättefort

det är aningens kontraproduktivt att öppna fönstret för att det är så jädrans varmt inne, samtidigt som man glömt att stänga av spisplattan som alltså står på högsta värme och värmer upp lägenheten

när man köper ett paket mjölk så tar det slut jättefort och när man köper två paket så hinner mjölken bli dålig

Utöver detta börjar man fundera över livets stora frågor, sånt där som Sokrates säkert satt och tänkte på varje dag:

Hur kommer jag att lukta? (Ni vet, alla familjer har en egen lukt, men sin egen lukt känner man ju aldrig...)

Vilket skåp ska jag ställa pastan i?

Hur mycket hörs jag?

Tänk om jag luktar jätteäckligt och ingen säger till?
(Se första livsfrågan)

Hur i hela friden bokar man tvättstugan?

Sokrates hade verkligen ett stenansikte när han filosoferade

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hahahaha, du är så rolig! Och visst är det viktiga frågor du tar upp! Nästa sokrates ;) Jag får försöka beskriva din lukt sen när jag kommer hem, haha :D

2010-09-14 @ 04:23:32
URL: http://mathilolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0