Tu y yo a la fiesta.

Så det blev utgång igår i alla fall. Efter att ha ätit tårta och lekt med vovven ute i Stockholms skärgård så var det dags. Måste bara säga innan hur coolt det känns när man sitter i en liten bil och väntar på Blidöfärjan och så glider en Viking Line förbi i sundet. Hehe, det är så overkligt.

Ja, sedan åkte jag hem, fixade mig och åkte för att möta upp A och hennes vänner. Vi drog till Nivå 22 (haha jag vet), där vi blev placerade precis vid väggen där storbilds-tv:n visade nån fotbollsmatch mellan Inter och Bayern. Det kändes som att man inte ens kunde sitta upp rakt, för då hade nån vrålat "Flytta på dig!!!". Han som jobbade där och gav oss bordet sa att det var "luuuuugnt, vi ska ända stänga av snart". Det visade sig att hans uppfattning av "snart" var redigt annorlunda från vår, då vi kom när det bara hade spelats typ 2 min av matchen (och alltså återstod typ... 88 min).

Vi drog till Laughing Duck och väntade på H, varpå A och alla hennes vänner utom en bestämde sig för att dra till en hemmafest. Jag och F, tjejen som var kvar, kände typ inte varandra alls men aaa, det blev bra ändå! H kom dit och snart kom A tillbaka, haha. Vi dansade och hade trevligt! Träffade två spanjorer och nu ska ni få höra något kul; jag går fram till dem, för de står helt stilla på sidan av dansgolvet, så jag börjar gorma "Bailandos, bailandos!!" och de tittar på mig, ganska oförstående. Jag vet inte om DJ:n hörde mig eller nåt, för en minut senare spelar hon den låten. Jag skuttar tillbaka till spanjorerna och är beredd på ett glädjetjut från dem (ett sånt som bara kan uppstå när man är utomlands och de spelar musik från ens hemland) men de fortsätter stå där, helt oberörda. Jag förklarar upprört att "It's the song about dancing, you know; bailandos, bailandos, amigos adios adios...". Fortfarande ingen respons. Den ena killen lutar sig fram och säger "Where is this song from?" De hade seriöst aldrig hört låten i hela sitt liv. Tydligen är den inte alls från Spanien. Liksom, va?!?! Sen när vi kom till refrängen, då jävlar blev det fart på dem, när de hörde vad hon sjöng.

Ja, efter mycket om och men kom jag hemsnubblandes runt fem, skickade long distance-sms och däckade. Vaknade av att mamma kommer in och typ... babblar. Hon får ett "öööööhmgh" till svar.

Nu har jag vaknat till och mår helt okej faktiskt. Men det blir nog ingen träning idag.

Puss och kraaam!



Tydligen är de från Belgien. Och vidoen är skrattretande. Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0