Att Facebooka eller inte Facebooka, borde det ens vara en fråga?

Att pendla mellan totalt beckmörker och ljusaste framtidshopp tar på krafterna, varpå jag idag bestämde mig för att ta en paus från bl.a. Facebook. Dels inspirerad av en vän, dels på grund av att det verkligen var dags. Jag mår inte ens bra av det och jag behöver kapa vissa band helt. Sedan hur långt uppehållet blir, det har jag ingen aning om. En dag, en vecka, en månad? Det sistnämnda vore onekligen skönast, samtidigt som det är många av mina kontakter som uppehålls endast via Facebook. Jag antar att ju längre tid det går, desto mindre tänker man på det.

Den senaste tiden har många av mina drömmar slagit in. Då menar jag nattliga drömmar, sovdrömmar. Till exempel drömde jag att jag fick F på tentan och vad fick jag på tentan? Jo, precis. F. Det har varit fler exempel, även om jag inte kommer på dem just nu, men i natt så drömde jag att jag skulle flytta till Lund. Betyder detta att jag faktiskt kommer in på min utbildning där? Peppar, peppar, ta i trä. Har dock för mig att någonting i drömmen kaosade rejält, men det tänker jag glatt bortse från.

För övrigt så skulle sista rapporten till min psykologikurs in idag kl. 10.00. Denna gång fick man inte förlita sig på nymodigheter såsom mail, utan rapporten skulle lämnas in i pappersform. När klockan slog 12.07 fick jag ett samtal från en förtvivlad kurskompis som inledde samtalet med att säga "Förlåt! Jag hatar mig själv!". Han hade försovit sig och inte lämnat in vår rapport. Lugnt tänkte jag att det händer även den bästa ibland, tänk bara hur många gånger jag själv har försovit mig i mina dagar. Jag tyckte dock lite synd om honom, det kan inte ha känts roligt att ringa ett sånt samtal. Men vi löser det. Tillsammans är vi starka, hihi.

Nu ska jag dra ut i solen innan jag beger mig till skolan. Men innan det slänger jag in min bästa Carola/Fångad-av-en-stormvind-bild, tagen på The Studio för ett tag sen.

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: M

Skitsnygg bild! :O Gillar hur lugn och skön du verkar, känns som att det går bra nu :) Håller en tumme för Lund! (Vem vet, jag kanske joinar dig nästa år!)



Tillsammans bojkottar vi fejjan ett tag. När vi är redo för det igen finns det kvar :)

2010-05-22 @ 07:36:28
URL: http://svartaviva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0