Jag erkänner....

... att jag loggade in på FB. Men, jag kollade bara runt i typ 5 min innan jag loggade ut och vet ni vad? Det var ganska skönt att logga ut. Jag kände liksom att besöket inte hade gett så mycket.

För övrigt kan jag meddela att jag inte är trött nu. Alls. Däremot har jag ont i halsen. Jag förstår inte. Jag sov i typ 1,5 h och när jag vaknade igen så hade jag ont i halsen. Bara så där. Skumt. Så det blir till att gurgla med jod, äta Q10 och vitamintillskott plus äta och dricka massa nyttigt nu så jag inte blir sjuk. Jag har inte tid, jag vill inte och jag får inte. Amen.

Jag kollade förresten runt lite på blogg.se och såg att de mest aktiva bloggarna hade skrivit ca 5-6 inlägg idag. Men saken är att det var helt meningslösa inlägg. Visst, mina inlägg är kanske också rätt mediokra, men de la typ ut en bild och skrev en rad under och sen var det klart! I och för sig så var detta de mest aktiva bloggarna, inte de mest lästa, vilket ger en del tröst. Det tröstar även att se att folk faktiskt kan slänga ut mer innehållslösa inlägg än de jag skriver, hehe.

Jag skulle vilja skriva något av värde. Då menar jag böcker, krönikor, sånt som berör och skapar diskussion. Men, hur gör man? Skulle ett liv som journalist, som t.ex. krönikör, vara så glamouröst som Carrie Bradshaws liv är? Jag tvivlar högst på det. Min bild är att det är väldigt slitsamt, frustrerande, stressande och inte alls så bra betalt. Men vilket är mest värdefullt, en stor insättning på kontot varje månad (jag tänkte skriva "en fet check", men ärligt talat, är inte det lite förlegat att säga så nu för tiden?) eller förmågan att skriva något som får folk att tänka till, ifrågasätta och analyserar, något som har innehåll, som man kan vara stolt över att man skrivit? Vissa av alla uppsatser, noveller och liknande jag skrivit i mina dagar är jag väldigt stolt över, andra kanske inte direkt förtjänar en plats på kylskåpsdörren, men de allra flesta har i alla fall lärt mig något om mig själv eller om andra.

Hm, jag vet inte, jag kanske bara är trött och svamlar nu. Men som tidigare nämnt, jag har saknat bloggen.

Puss och kram.

Kommentarer
Postat av: †

Jag skulle inte vilja vara något annat än en författare. :P

2010-05-26 @ 00:10:38
Postat av: M

Gud vad coolt det vore.. det kan nog visst vara så glammigt.. bara att det kanske blir lite överdrivet ibland. Sett 'how to lose a guy in ten days'? Hon har också en krönika (tror jag det är) i en tidning, men hon får bara skriva om smink osv.. men får du fria tyglar kan det ju bli asabra! :O

2010-05-26 @ 03:42:10
URL: http://svartaviva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0