Today.

Jag har alltid skrivit.När jag har varit glad, arg, ledsen eller förvirrad har jag alltid kunnat sätta ord på mina tankar. Men idag känns orden för komplicerade och tankarna känns för personliga för något så simpelt som en blogg. Så jag nöjer mig med ordinära ord, sådana man kan läsa i vilken blogg som helst.

Igår när jag skulle borsta håret knäppte det på något sätt till i min axel/rygg. Åh herregud vad ont det gjorde. Nackspärr. Jag får det ibland, minst en gång om året har jag konstaterat. Varför är det inte fler än bara jag som har dessa problem? I alla fall, mamma skulle smörja på någon muskelsalva, varpå jag fick en allergisk reaktion, varpå det började klia som satan, varpå jag fick ryck för att det kliade, varpå det gjorde ännu ondare. Sedan kunde jag inte sova förrän klockan var nästan fyra på morgonen, för så fort jag somnade började jag vrida på mig och smärtan väckte mig igen. Men vid fyra gick jag upp, skitförbannad på världen, och tog två alvedon. Nomnomnom, sov som en gris fram till 10 efter det.

Idag är nacken pretty much the same så jag tröstade mig med att köpa två filmer när jag och Axel var på Maxi. Jag köpte klassikern Moulin Rouge (som jag tänker tvinga Axel att se ikväll) och Kalle och chokladfabriken. Kollade på den sistnämnda idag på dagen och även om den var väldigt bra måste jag säga att den inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Slutet var lite lamt och tja... den var inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men å andra sidan, när är något någonsin som man tänkt sig?

En ljuspunkt denna dag var i alla fall att jag fick besked från C3L att jag kom in på barskötarutbildningen. Det var i och för sig något jag lite småkaxigt förväntat mig att göra, men man vet aldrig, så jag tänker vara lycklig över att den möjligheten finns för mig i höst. Om vi vänder på det kan jag konstatera att om jag inte hade kommit in på den här utbildningen hade jag förmodligen sjunkit djupt ner i något mörker och inte kommit upp förrän.... hm, när hade jag kommit upp?

Kort och gott kan man säga att allt som inte varit helt åt helvete den här dagen har faktiskt varit helt okej (Jo, jag vet vad jag skrev).

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Grattis till att du kom in på utbildningen! :D



Stackars nacken, krya på dig <3

2010-06-25 @ 02:42:10
URL: http://svartaviva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0