Mojito madness.

De följade dagarna har sett ut så här:

Onsdag: Jag och Axel åkte in till stan, träffade Cissi och Vicky och åt sushi (nomnomnom) varpå jag gjorde av med ca. 2000 kronor. Jag köpte ett par träningsbyxor och ett träningslinne, ett par rosa solglasögon och två par tygskor (rosa och svarta) på Stadium, lite smågrejer för rengöring på Kicks och så en bikini och en balconette-bh på Twilfit. Utöver detta fick jag ett par örhängen och ett halsband (jättefina!) av min käresta. Han bara helt sonika bestämde sig för att köpa dem åt mig, för jag tyckte att de var fina. Ibland slår det mig hur lyckligt lottad jag är som har en man som gör mig lycklig. Hehehehe, fast det gör han även om han inte köper smycken åt mig, men ni förstår vad jag menar. Sedan åkte vi till far min och åt mat och tårta och firade honom tills vi höll på att somna stående.

Torsdag: Jag jobbade på dagiset hela dagen och sen åkte jag hem till Axel. Och nu ska ni få höra vad vi gjorde efter middagen. Vi bakade världens mest onyttiga tårta. Jag, gottegriswen/kakmonstret själv, mådde illa om jag åt för mycket tårta på samma gång, för den var så fruktansvärt full av socker. Så här, va: Först tårtbotten (choklad), sedan en hel burk Nutella med mashmallows och kokos följt av ett till lager, nu med hallonsylt och mosad banan, sista lagret tårtbotten och sedan grön grädde, grönt dekorations...slem (sånt där på tub), chokladsås och mashmallows. Herre min je vilken sockerkick man fick. Sedan tittade vi på Morgan Pålsson - världsreportern, jag höll på att garva ihjäl mig. Sova, sova, sova. Det var lätt när blodsockret föll som en jag vet inte vad när tårtbiten tog slut.

Fredag: Inget jobb, inget plugg. Vi sov till typ ett, spelade spel hela dagen och gjorde i stort sett ingenting. På kvällen åt vi tårta och då kom jag på att jag inte varit ute på hela dagen så det i kombination med sockerkicken gjorde att jag först gjorde massa sit ups och solhälsningar och sedan tvingade med Axel ut på en kvällspromenad. Vi gick typ 50 meter, sedan höll vi på att trampa på en groda och det var asmörkt och blött (mitt ute i skogen i Tungelsta) så vi gick hem igen.

Idag gick vi upp med tuppen för jag hade gett mig fasen på att gå på ett spinningpass på Friskis kl 9.30. När jag kommer dit, halvsovandes och med tanken att jag nog mest skulle fjösa med på passet, möttes jag av Jenny som skulle köra spinningen. Jag blev så glad så det gick ju liksom inte att köra mjukt idag. Jag körde på av bara attsingen och jisses vad trött jag blev. Men kul var det.

Nu sitter jag och är typ helt död i benen och försöker återfå lite energi, för i kväll ska jag hem till en kollega från dagis och dricka mojito! Det ska bli jättekul att få vara med henne och träffa hennes två tjejkompisar. Som vikarie känner man sig ofta ganska "bara vikarie"; man får inte vara med på planeringsmöten, man kan aldrig förbereda sig på vilka barn man ska ha och man får aldrig tid att riktigt connecta med de andra i personalen. Så det kändes så himla kul när hon bjöd hem mig. Hihihi!

Axel är för tillfället omöjlig att nå, då han spottar snus och dricker bira med de andra männen. De befinner sig ute i Orsa och meckar med bilar idag. Och i kväll. Och hela morgondagen. Jaja, man måste väl låta dem leka av sig ibland också, hehe.

Om jag orkar/hinner ska jag försöka flörta lite med min kamera och kanske ta några bilder på det jag köpte och så. Det vore ju trevligt med lite bilder för omväxlings skull, inte bara massa tomt snack.

För övrigt tänker jag inte, på något sätt, delta i festligheterna runt Kronprinsessans och Daniels bröllop. Visst, det är väl roligt för dem att de har funnit varandra, men utöver det; couldn't care less, typ. Det har varit så mycket ståhej kring det här och jag kan förstå, det ger enormt med publicitet till Sverige, men kom igen, är det verkligen så kul?

Over and out, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0