Life's so very simple, just like "lalala".

Idag skulle jag gå upp klockan nio. Jag försov mig. Eftersom jag desutom fastnade framför datorn (Dawson's Creek <3) så reducerades min träningstid från ca. 1,5 h till... eh, ja, hehehe.... 20 minuter. Men, som min vän Sofia sa idag "Den bästa träningen är den som blir av" och i denna anda stånkade och svettades jag i alla fall de 20 minuterna. Detta dels för att jag och Axel var på pizzabuffé igår och dels för att jag drömde att jag, på ett öppet hus på dagis, tryckte i mig typ 20 munkar. Mellan tuggorna sa jag till chockade föräldrar att "Mann måste ju passa på". Panik, eftersom jag försöker bli lite nyttigare (Glöm allt jag sa om pizzabuffén, hehehe).

Aa men jag måste berätta om min dag igår. Jag sa ju att jag inte skulle göra något alls. Jag tog det verkligen på allvar. Vaknade och bloggade lite innan jag spelade The Sims och Axel spelade Halo. Sedan åkte vi till Pizza Hut och kökade pizzabuffé och när vi kom hem igen vid typ halv två så var vi lite mätta så vi skulle bara ta en powernap och bli lite mänskliga. Hehehe, vi sov till typ 17. Sedan skjutsade Axel hem mig (han åkte i alla fall och tränade sen) och jag satte mig vid datorn och kollade på Dawson's Creek hela kvällen. Fett värd dag. Rekommenderas starkt någon gång ibland.

Nu sitter jag och väntar på att Axel ska komma hit. I morgon ska vi åka in till stan, äta lunch och shoppa lite innan vi åker till pappa och firar hans födelsedag. Jag har kommit på en asbra present! Är så himla nöjd med mig själv, hehe.

En av anledningarna till att jag älskar att jobba på Friskis är att alla är så himla glada och trevliga. Som idag, en ny motionär kom in och ville köpa kort. Hon babblade på om allt och inget och bara... gav mig en väldigt trevlig pratstund. Det är hästlängder från att jobba på McDonalds. Som jag brukar förklara det; till Donken komemr folk som är hungriga och griniga och har varit på Coop i typ 3 h men till Friskis kommer folk för att de vill, för att de mår bra av det och blir glada. Det är en helt annan energi. Bara så att ni vet.

Puss och kram.

Kommentarer
Postat av: Mattan

åååh... pizzabuffé....



Skönt att friskis är roligare, kommer ihåg när du jobbade på donken.. det som var "bra" där var väl att du hade många roliga historier att berätta xD



Slappa dagar är nice, i alla fall när man har ett vanligt liv och inte slappa dagar HELA tiden.... Puss!

2010-06-16 @ 14:31:40
URL: http://svartaviva.blogg.se/
Postat av: Issa

Hehe aa Friskis bjuder kanske inte på så många roliga historier, men dagis gör :D De är ju så söta där ^^



Japp, minns med fasa när jag var arbetslös hela hösten. Hej rastlöshet! Usch och fy.

2010-06-19 @ 13:24:56
URL: http://mississa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0