Femtonde juli tvåtusentio.

Hejsan svejsan!

Jag öppnade på Friskis idag, vilket innebar att min skönhetssömn fick ett abrupt slut när klockan slog 05.15 i morse. Skönhetssömn och skönhetssömn... Då mina bihålor spökade och gjorde ont igår var det så svårt att gå upp att jag sov till i alla fall elva och således kunde jag inte somna förrän mitt i natten igår. Dessutom var det någon dåre som bestämde sig för att köra rally ute på stora vägen, fram och tillbaka, fram och tillbaka, och det var inte precis en ljudlös aktivitet att bedriva sådär klockan tre en torsdagmorgon. Suck.

Hur som helst har jag kommit fram till att det är väldigt väldigt trevligt att öppna på Friskis så här tidigt på morgnarna (idag öppnade jag kl 7). Man är sådär trevligt morgontrött och kan då sätta sig här med en kopp kaffe och läsa tidningar online samtidigt som det kommer in lite trevliga människor lite då och då. På morgnarna är folk... utvilade, helt enkelt. De är ännu trevligare än vanligt och det ligger liksom en "dagen har precis börjat och möjligheterna är oändliga"-anda i luften. Jag gillar det.

Igår satt jag och dreglade lite på SU:s hemsida, kollade igenom mina kursbeskrivningar och litteraturlista för första året. Omnomnomnom, hihi. Första året är det bl.a. psykologi och juridik som står på schemat. Jag är jättepeppad och planerar att spara mina böcker från min psykologikurs, då jag tror att de kan vara användbara när jag läser psykologikursen. Det är dessutom med fokus på socialpsykologi, vilket tveklöst var den roligaste delkursen under vårterminen som varit, så jag ser fram emot det något enormt. Tänk, om 3,5 år kan jag vara färdigutbildad socionom! Då kan jag alltså t.o.m. få betalt för att göra det jag gjort gratis hela livet (hehe); lyssna på folk och försöka vägleda dem och ge dem råd. Det som för tillfället känns som mitt största problem är att jag är rädd att jag ska bry mig för mycket. Det vill säga, att jag tar med mig jobbet hem. Funderar på lösningar och mår dåligt över någon annans situation och kanske över det faktum att jag inte kan hjälpa till så mycket som jag skulle vilja. Jag hoppas att det är något de tar upp under utbildningen, för det är väldigt viktigt. Visst, man ska självklart bry sig och vara engagerad i sitt arbete, men just i ett sånt här arbete tror jag att det är extra viktigt att kunna skilja arbetsliv från privatliv.

Hm, så mycket mer har jag nog inte att skriva om för tillfället. Mer än att idag är det tio dagar kvar tills jag fyller 20. Åldersnoja; check!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Viktor

Jobbigt, du får ju inte ta med dig jobbet hem :/

Jag skakar av all skit som man kan få ta av respektlösa typer på jobbet, men å andra sidan skakar jag inte av mig jobbet.. Eller snarare jobben, dem finns alltid där fram till sängdags..

Men jag störs inte så värst av det, för det är ju vad jag tycker om att göra ;) Du är grym på att lyssna på folk, så du kommer att bli en grym socionom! :D

2010-07-22 @ 11:07:51
URL: http://segraren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0