ELLE - eller?

I morse gick jag upp klockan åtta (okej, halv nio) och satte mig nervöst vid datorn och väntade. Till slut, efter ca. 2 h, kom resultaten upp. Jag pratar om antagningen till höstens studier. I höst hittar ni mig på Stockholms Universitet, förmodligen med en massa litteratur om samhällskrav, psykologi och annat sjukt intressant.

Jag kom in på socionomutbildningen, här i Stockholm! Hela dagen har jag varit i extas, råflinat så fort någon frågat om jag sökt någon utbildning till hösten. Skuttat omkring hemma i bara handduk (jag är ensam hemma för tillfället så ingen skada skedd). Gett ifrån mig små "iiiih":n då och då när jag pratar med folk om det.

Dessutom är jag väldigt stolt över Axel, han kom in på den utbildningen han sökte! Jag har dock behövt jobba ganska flitigt hela dagen för att ignorera det uppenbara i detta; min älskling kommer flytta till Göteborg om ungefär en månad. Jag tänker inte tänka på det just nu, det går inte. Idag ska jag bara glädjas åt våra besked, i morgon kan jag fundera på framtiden.

Okej, nytt ämne, ignorera klumpen i magen.

Idag förvånade jag mig själv då jag faktiskt valde att köpa ELLE när jag var i mataffären. Liksom, jag tycker visserligen att det kan vara kul med mode och så, men jag har aldrig sett mig själv som en sådan människa som köper ELLE (vad det nu är för människor jag syftar på då). Ännu mer förvånad blev jag då jag faktiskt fann den ganska underhållande. Det var dock vissa saker jag blev lite förskräckt över, till exempel det faktum att de föreslår att man ska titta på barnavdelningen om man letar efter "tajta t-tröjor och stickat" eller att de verkar tycka att kurviga kroppar innebär stora bröst - inget annat. Dessutom var i stort sett ingenting i en prisklass lämplig för en student. Jag inser när jag läser det här att det låter som att jag egentligen inte tyckte att tidningen var bra alls, men det var den. Den var inspirerande, men inte så värst förankrad i verkligheten för min del.

För övrigt kan jag delge er information om att jag möjligtvis håller på att få bihåleinflammation. Det gör ont som fasen, bara av att... vara. Jag hoppas på att jag skrämde iväg den med all wasabi som jag åt idag under min och Cissis sushi-lunch. Fast nu när jag känner efter känns det som att jag har feber... Usch, hoppas inte.

Hur har er dag varit?

Puss och kram.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

GRATTIS!!!!

2010-07-14 @ 08:53:03
URL: http://svartaviva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0