En sån där lista.

Jag har blivit lite beroende av Spiderchicks blogg. Hon är sådär rolig och käck som jag också innerst inne önskar att jag var. Nu har jag snott en lista av henne, ni vet en sån där som man gjorde tusentals av för några år sedan. En sån tänkte jag försöka mig på!

Namn: Isabell Sofie

Beroende av: Axel. Kaffe. I längden även att vara produktiv, vilket leder till otaliga projekt som aldrig avslutas, alternativt inköp av en gitarr eller broderimönster.

Vad tror folk om dig?
Oj. Jag vet helt ärligt inte. Jag har tillbringat mången dag i mitt liv upptagen med att fundera på det, så för tillfället är jag trött på det. I stället tänker jag fokusera på vad jag tror om mig själv.

Vad får du oftast komplimanger för?
Att jag är smart, bra på att lyssna och en bra vän. Mycket bra egenskaper, om jag får säga det själv.

Hur imponerar man på dig?
Man är sig själv, har nära till skratt, tror på sig själv och är målinriktad. Eller har en grym sångröst.

Vem ringde du senast?
Axel. Han är min personliga tekniksupport. och förstås mycket mer, men för tillfället var det det som gällde.

Antal timmar sömn i natt:
8h

Sov du ensam?
Japp, jag och möjligtvis myggen som typ går bananas på mig.

Brukar du komma i tid?
Jag försöker. Jag är en sån obotlig tidsoptimist så jag får stressa som en galning, men 90% av tiden lyckas jag i alla fall komma i tid. Svettig och andfådd, men i tid.

Vad tycker du om fötter?
Jag har nog ingen speciell åsikt om fötter. De är bra att ha.

Hade du en bra kväll igår?
Oh ja, mycket trevlig. Mathilda var här (som första gäst i min första egna lägenhet, hoppas hon förstår hur hedrad hon ska känna sig!), vi åt tacos, drack cider och pratade om allt och ingenting. Som sagt var, väldigt, väldigt trevligt!

Favoritdryck på morgonen:
Utan tvekan kaffe.

Sysslar du med någon idrott?
Nja, lite sporadiskt tränande på Friskis nån gång ibland. Jag tror inte på att tvinga sig själv om man itne känner för det. Då väntar jag hellre på abstinensen.

Är du nöjd med ditt liv?
Wow, jag är nog det! Klart att det inte är perfekt, men vems liv är det? Det går åt rätt håll och jag vet vad jag vill.

Vad är det värsta du vet?
När någon behandlar andra orättvist och respektlöst och när barn far illa. När det gäller i-landsproblem är det nog gurka och när man äntligen har pengar att handla kläder för och då är det så klart bara fula kläder i affärerna, medan när man inte har pengar/tid att shoppa så ser allt så jävulskt snyggt ut.

Har du bra vänner och äkta vänskap?
Det senaste året har jag gjort några rejäla omprioriteringar när det gäller vänner och för tillfället är jag väldigt nöjd. Jag har vissa nära vänner, men jag har också lärt mig acceptera att vissa andra aldrig kommer bli mer än "bekanta" till mig.

En speciell dag du minns:
När Axel sa att han älskade mig för första gången. Mer nyligen är det i måndags, då jag flyttade hemifrån.

Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Det beror på vad jag är ledsen/arg över. Jag ringer den jag känner kommer förstå mig bäst. Det blir oftast Axel.

Vill du gifta dig?
Ja då, det vill jag så småningom, men det är ingen brådska.

Är du musikalisk?
Hm, jag vill gärna tro det, men om jag verkligen är det, det är en annan femma.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten. Eller kaffe, fast det känns lite kontraproduktivt så jag säger hellre vatten.

Biter du på naglarna?
Nej, har aldrig gjort det heller.

Har du någon gång gråtit dig till sömns?
Yesbox. Inga trevliga minnen, men de har gett mig erfarenheter som jag är väldigt tacksam för.

Vad är det finaste du fått?
Kärlek och stöd från Axel, vänner och familj.

Vad skulle du göra om du var kille för en dag?

Kommentarer
Postat av: Axel

Du är så söt hjärtat<3

Men du svarade inte på den sista frågan:P är lite nyfiken faktiskt på den(A)

2010-09-14 @ 21:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0